Kansainvälinen seminaari - Laatu terveyden avaintekijänä (Fitness Index™)

ti 22. tammikuuta 2019 08.00.00

Trainer4You Oy järjestää kolmipäiväisen kansainvälisen tapahtuman, joka kokoaa yhteen terveysalan ammattilaisia niin Suomesta kuin Euroopasta. Seminaari on osa yhteiseurooppalaista Erasmus+ rahoitteista Fitness Index™ projektia, jossa liikunnan ja terveydenhuollon ammattilaisille luodaan yhteinen työkalu terveyttä edistävän liikunnan hyödyntämiseksi osana hoitoketjua. Yksinkertaistettuna tarkoitus on saada terveydenhuollon sekä liikunnanalan ammattilaiset EU-tasoa myöten tekemään entistä enemmän yhteistyötä.

Yhteistyö ja laatu ratkaisevat

Terveydenhoito on muuttumassa kohti ennaltaehkäisevää ja elintapahoitoon painottuvaa järjestelmää, jossa pääpaino on sairauden hoidon sijaan terveyden edistämisessä ja ylläpidossa. Kansanterveyden rakentaminen kestävälle pohjalle vaatii tiivistä ja monialaista yhteistyötä liikunnanalan ja terveydenhoidon toimijoiden kesken. Toteutuakseen tämä vaatii taustalle yhteiset laatukriteerit, joiden pohjalta toiminnalla taataan terveyttä edistävän elintapahoidon ja ohjauksen tasalaatuisuus ja ammattimaisuus. Seminaarissa tullaan kuulemaan laadun merkityksestä niin liikkeen, psyykeen kuin eri alojen toimijoiden osalta.

Tervetuloa seminaariin Laatu terveyden avaintekijänä 13.2.2019 (Quality as key for health: Fitness Index)

Tapahtuma on kolmipäiväinen 12.-14.2. Tapahtuman aloitus- ja päättymispäivä on tarkoitettu kutsuvieraille round table -keskusteluja varten. Kaikille avoin seminaari järjestetään keskiviikkona 13.2. klo 8.30-17. Puhujien joukossa nähdään mm. kansainvälinen liikkeen laadun kouluttaja Ari-Pekka Lindberg, diabeteksen elintapahoitoon keskittyneen lääkärikeskus Diafree Oy:n toimitusjohtaja ja lääkäri Jakob Waldma sekä Fitness Index projektin alullepanija, kroatialainen Matija Dunaj. Kaikki esitykset kuullaan englanniksi.

Seminaari on maksutonta. Liitteenä seminaarin tarkka ohjelma-aikataulu.

Toimittajien ja blogistien ilmoittautumiset:

Anna Heino
anna.heino@trainer4you.fi