Ensimmäiset Academic personal trainerit valmistuivat Jyväskylän Liikuntatieteellisestä

ke 27. helmikuuta 2019 07.45.00

Kautta aikojen ensimmäiset Academic personal trainerit valmistuivat tammikuussa Jyväskylän Yliopiston Liikuntatieteellisestä tiedekunnasta. Koulutusyhtiö Trainer4Youn kanssa yhteistyössä toteutettuun työelämälähtöiseen täydennyskoulutukseen osallistui 21 maisteriopiskelijaa. Valmistuttuaan opiskelijoilla on hallussaan sekä kansalliseen (APT) ja kansainväliseen (EuropeActive) auktoriointiin oikeuttavat lisenssitodistukset.

Viiden kuukauden mittainen Academic personal trainer koulutusohjelma oli räätälöity Jyväskylän Yliopiston Liikuntatieteellisen tiedekunnan maisteritason opiskelijoille soveltuvaksi ja kokonaisuus koettiinkin opiskelijoiden keskuudessa erittäin toimivaksi juuri toiminnallisuutensa ja työelämälähtöisyytensä vuoksi. Erityisen hyödyllisiksi oppiaineiksi koettiin myynti, markkinointi sekä ravitsemus. Myös oman jaksamisen arvioiminen ja työkalut sen parantamiseen opintojen aikana sekä työelämään siirtymisen jälkeen, koettiin tärkeänä teemana ja arvokkaana oppina.

Academic personal trainer –koulutuksen pääkouluttajana toimi liikunnan ja terveystiedon opettaja, valmennusyhtiö Lewellin valmennuspäällikkö ja Trainer4You kouluttaja Kaisa Wallinheimo. Kaisan pitkä kokemus, laaja-alainen näkemys sekä taustat huippu-urheilun, valmennuksen sekä opetustyön puolelta soveltuivat mainiosti akateemisen ryhmän kouluttamiseen.

”Ryhmäläiset olivat erittäin motivoituneita oppijoita, mutta myös sopivan kriittisiä opiskeltavia aiheita kohtaan. Päällekkäisyyksiin jo omaksuttuja asioita kohtaan suhtauduttiin erityisen suurella varauksella, joten painotimme opinnoissa paljon käytännön valmentamista, työelämälähtöisiä taitoja sekä soveltavia keskusteluja.”

Trainer4Youn toimitusjohtaja Riku Aalto on erittäin tyytyväinen alkaneeseen yhteistyöhön. ”Olemme erittäin iloisia saadessamme olla mukana kouluttamassa Suomen ensimmäisiä akateemisia personal trainereita. Jyväskylän Yliopiston Liikuntatieteellisen Tiedekunnan järjestämä koulutus nostaa koko personal trainer–alan imagoa ja tuottaa kentälle ammattilaisia, joilla on laadukkaan valmennusosaamisen lisäksi kyky toimia kasvavan toimialan kehitys- ja johtotehtävissä”, Aalto visioi.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Riku Aalto, riku.aalto@trainer4you.fi, 050 349 4099